Fructele – desertul cel mai sanatos! Miercuri, ian. 2 2019 

Datorita faptului ca inca lumea mai crede in puterea de detoxifiere a fructelor, putere care apropo nu exista, ci trebuie stiut ca fructele aduc un surplus de zaharuri in organism, m-am gandit ca nu ar strica acum in nou an sa va vorbesc despre fructe.c36fa-capsune

Fructele intra in categoria desert, dar un desert sanatos atunci cand este consumat cu masura. Orice aliment, oricat de sanatos ar fi el, in cantitate mare sau mai bine zis in exces va avea niste efecte secundare in organism. Dar care este efectul secundar cel mai pronuntat al fructelor?

FRUCTELE IN EXCES INGRASA!!! Simplu ca buna-ziua, oricine orice ar zice. Fructele reprezinta o sursa valoroasa de glucide si micronutrienti pentru organism, dar atentie in mod normal si sanatos nu ar trebui sa consumam mai mult de 2-3 fructe pe zi in special daca dorim sa si slabim.

Dar oare de ce ingrasa fructele? Pentru ca daca tot v-am zis ca ele ingrasa si unii dintre voi inca mai au dubii legat de acest subiect, haideti sa va si explic exact de ce.

Fructele au in structura lor glucide si mai precis zaharuri si mai ales FRUCTOZA, care atunci cand consumam o cantitate mare de fructe ne ajuta sa ne mentinem greutatea, sau din contra sa ne ingrasam si categoric NU sa slabim. Fructoza nu creste glicemia brusc ca atare nu necesita insulina pentru a patrunde in celula. Fructoza se metabolizeaza in special in ficat, astfel incat creierul nostru va reactiona mult mai lent la informatia ca noi manacam un dulce sanatos si astfel vom manca mai mult decat ne este necesar. Cantitatea de fructoza metabolizata in organismul nostru este undeva la 30 g pe zi. Tot ce este peste se va depune in organism, la nivelul hepatocitului, celula specifica ficatului, astfel incat poate sa apara ficatul gras, de asemenea va creste colesterolul in special fractiunea lipidica numita Trigliceride si mai rau ce mai exista se depunde la nivel abdominal, si uite asa apare tesut adipos la nivelul abdomenului si nu stim de ce ne ingrasam. Este adevarat atunci cand consumam o cantitate rezonabila de fructe pe zi, de exemplu maxim 300 g nu avem de ce sa ne facem griji ca ne vom ingrasa sau ca vom avea trigliceride crescute. Dar atunci cand mancam si un dulce rafinat si mai mancam si fructe atunci mare atentie. Nu degeaba se spune ca tartele de fructe nu sunt chiar cele mai sanatoase prajituri sau ca prajiturile facute raw cu curmale si fructe sunt cele mai sanatoase, dar totuși nu este așa. Poate ar trebui putin sa ne mai gandim in ce incadram complet sanatos.

Mare atentie la fructele deshidratate. In acestea cantitatea de fructoza este mult mai mare decat intr-un fruct proaspat. De exemplu daca vara putem consuma 4 caise intregi, iarna consumam doar 2 deshidratate.

De asemenea in categoria fructe intra si fructele oleaginoase gen nuci, migdale, alune etc. Acestea sunt gustarile ideale dar numai 3 zile pe saptamana si nu in cantitati mari. Daca sarim peste cantitatea optima si cele 3 zile alocate consumului, ne vom trezi ca ne ingrasam mai mult decat dorim.769e9-alune1

In concluzie, nu uita, orice este in exces ingrasa, fie ca este un fruct sanatos fie ca este un aliment procesat. Si da putem sa consumam fructe, putem sa ne bucuram de mineralele si vitaminele pe care le ofera dar nu in cantitati mari ci cu masura si bun simt.

La Multi Ani 2019!

Reclame

Fibrele- sănătatea din farfuria ta Joi, dec. 20 2018 

Fibrele alimentare sunt foarte importante pentru sănătatea organismului nostru. Fibrele le preluam din cerealele integrale, legume și nu in ultimul rand din fructe. Fibrele nu sunt digerate de către organismul uman și ca atare este foarte important sa le preluam din alimentatia noastră.

Fibrele se împart in doua categorii și anume fibre solubile și fibre insolubile.

Fibrele solubile se pot dizolva in apa și se găsesc in special in ovăz, fasole boabe, fructe in special mar dar și unele legume. Rolul acestora este de a încetini digestia astfel încât se va controla glucoza din sânge pentru a nu se observa o hiperglicemie și ajuta la scăderea LDL colesterolului.

Fibrele insolubile nu se dizolva in apa și ajuta la o peristaltica normala a intestinului, ducând la o digestie buna. Acestea au și efect laxativ astfel încât mare atenție cu ele deoarece in exces pot duce la diaree. Se recomanda in special la persoanele care suferă de constipație, dar totuși mare atenție sa nu ne depășim rata. Le găsim in special in grâu integral, orez brun/negru, coaja fructelor, fructe oleaginoase.

Cantitatea zilnică recomandata este de 25 g la femei și 35 g la bărbați.

Cercetătorii de la Harvard School of Public Health au descoperit ca atunci când se creste aportul alimentar de alimente bogate in fibre, poate sa apăra o scădere ponderala la pacientii care sufereau de obezitate.

La nivel intestinal fibrele fermentează astfel încât ajuta la o colonizare optima a acestuia cu bacterii bune.

Mare atenție in unele boli intestinale excesul de fibre duce la probleme serioase de sanatate astfel încât sunt contraindicate.

Știai ca 1/2 cana de fasole boabe conține 12 g fibre? Și o cana de zmeura conține pana la 8 g?

Metforminul – standardul de aur in diabet Vineri, nov. 2 2018 

Dupa cum precizam in postarea precedenta, luna noiembrie este cu si despre diabet, astfel incat am sa incerc daca nu zilnic, cel putin o data la doua zile sa postez informatii cat mai folositoare despre diabet, care sa imite cat de cat acel „Diabetes Schulung” pe care l-am vazut in spitalele de Germania pe sectiile de diabet, unde pacientii sunt invatati in decurs de 2 saptamani ce inseamna diabetul, ce medicamente se prescriu si care este alimentatia caracteristica acestei boli.

Astazi doresc sa va vorbesc despre Metformin, care reprezinta si in prezent standardul de aur in tratarea diabetului zaharat, si care este incadrat in marea clasa de biguanide. poza diabet

Metforminul este folosit atat in prediabet cat si in diabetul zaharat tip 2 pentru a scadea nivelul de glucoza prin trei moduri:

  • stimuleaza o scadere a productiei hepatice de glucoza;
  • reduce rezistenta la insulina, prin stimularea utilizarii de catre muschi a glucozei prin intermediul insulinei, astfel incat sa nu ramana aceasta glucoza in sange;
  • reduce absorbtia exagerata a glucozei la nivel intestinal, prin utilizarea acesteia de catre restul organelor si celulelor; deoarece se stie glucoza prin intermediul insulinei patrunde in celule fiind principalul furnizor de energie al organismului uman.

Metforminul se poate administra ca unica terapie sau in combinatie cu alte medicamente de diabet, inclusiv cu noile terapii aparute dar si cu insulina.

Efectele adverse ale metforminului, sunt in special cele de natura gastrointestinala care dupa un interval de cateva zile-saptamani vor disparea. Astfel un pacient care va avea o terapie inaugurala cu metformin, in cazul in care doa nu este adaptata va putea dezvolta urmatoarele efecte adverse:

  • meteorism abdominal adica balonare;
  • diaree;
  • scaderea apetitului.

De asemenea este foarte important ca pacientii tratati cu metformin sa aiba o data pe an analiza din sange care va arata depozitul de vitamina B12, deoarece administrarea indelungata de metformin poate duce la scaderea vitaminei B12 in organism, si cu atat mai accentuata aceasta scadere daca pacientul mai sufera si de anemie respectiv neuropatie periferica.21691164_1962076434065319_1580459979_n

Administrararea de metformin trebuie intrerupta obligatoriu daca pacientul prezinta simptome si semne de acidoza lactica. Aceasta acidoza poate aparea rapida la pacientii care sufera de:

  • insuficienta hepatica si renala;
  • consumatori cronici de alcool;
  • insuficienta cardiaca congestiva;
  • afectiuni medicale in care exista febra crescuta, diaree si varsaturi;
  • deshidratare accentuata.

In cazul in care pacientul tratat cu metformin dezvolta brusc probleme la nivel respirator precum lipsa de aer, slabiciune musculara marcata, dureri abdominale care nu cedeaza la tratament, tulburari de ritm cardiac, vertij cu pierderea cunostintei pana la sincopa, este important sa anunte medicul curant deoarece acestea reprezinta o urgenta fiind simptome caracteristice acidozei lactice.

De asemenea cand un pacient urmeaza sa sufere o operatie sau o procedura radiologica invaziva care impune si substanta de contrast, este important a se atentiona echipa medicala ca este sub tratament cu metformina, deoarece acesta este posibil sa fie scos din terapie pana ce trec toate aceste proceduri medicale.insulina poza

Consult de diabet – Medlife – cu programare la tel. 0259/960

Ce trebuie sa știm despre zaharuri? Sâmbătă, oct. 20 2018 

Exista numeroase mituri legate de tot ce înseamnă zahăr alb, zahăr brun, miere etc. Oare cât adevăr exista in toate aceste mituri? Haideți sa aflam împreuna adevarul!00F408C1-786F-48E7-B505-D9855D5BF181

  1. Zaharul brun este mai sănătos decât zaharul alb – in realitate, zaharul brun este de fapt zahăr alb care conține melasa, ceea ce ii conferă culoare și aroma diferită zaharului brun. Dar acest lucru nu îl face nici mai sănătos nici mai superior. In concluzie zaharul rămâne la fel fie ca este brun fie ca este alb;
  2. Deserturile realizate cu miere sunt fără zahăr- adevarul ca aceste deserturi conțin zahăr. De multe ori eticheta acestor prăjituri poate arata „fără adaos de zahăr” deoarece se percepe ca fiind cu miere. Dar atenție și mierea înseamnă zahăr adăugat, iar acest lucru nu le face mai sănătoase, din contra pot prezenta o concentrație mai mare de zaharuri;
  3. Mierea reprezintă un zahăr natural – multă lume considera mierea și siropul de arțar mai naturale decât zaharul. Când vorbim despre zahăr natural acesta este doar fructoza din fructe și lactoza din lactate. Mierea, siropul de arțar,melasa, zaharul alb intra in aceiași categorie și NU reprezintă zaharuri naturale.
  4. Zaharul de cocos reprezintă un supraaliment- Acest tip de zahăr este foarte la moda deoarece multă lume îl considera varianta sănătoasă, mai ales datorită indicelui glicemic. Totuși acesta are același număr de calorii precum zaharul alb și deși este promovat ca fiind bogat in nutrienți, ar trebui consumat in cantități enorme pentru a avea parte de acești nutrienți un lucru care totuși nu se va realiza și in consecință nu este un supraaliment;
  5. Melasa nu reprezintă un aliment sănătos. Aceasta nu conține nici fier nici calciu , are un gust mai puțin dulce și nu reprezintă varianta sănătoasă a zaharului.

In concluzie un zahar rămâne un zahar oricât am dori noi sa ii găsim calități și in cantitate medie spre mare are efecte negative asupra sănătății! 7BD9D271-4DF2-4180-87F0-950C2343DB15

Salate – pro si contra Marți, oct. 16 2018 

Cand vine vorba de a manca sanatos inevitabil gandul nostru se indreapta spre un consum cat mai mare de salate. Multi dintre noi considera ca daca au mancat o salata au realizat un pas inainte in drumul spre o alimentatie sanatoasa. Exista o adevarata industrie a restaurantelor care promoveaza enorm diverse tipuri de salate si care castiga considerabil dupa acest lucru. Dar oare cat de sanatoase sunt totusi aceste salate pe care noi le cumparam gata facute din diverse restaurante? Si mai ales oare cat de mult influenteaza consumul acestora intr-un stil de viata sanatos?

Este adevarat salatele de multe ori reprezinta varianta cea mai rapida si la indemana atunci cand dorim sa slabim, dar mare atentie asa cum o portie de fast food nu inseamna neaparat ca ne si ingrasa tot asa o portie zilnica de salata zilnica nu inseamna ca ne slabeste.

Haideti sa vedem impreuna tipuri de salate pe care le putem cumpara sau le putem realiza noi acasa. Sa nu uitam varianta de acasa va fi intotdeauna cea mai sanatoasa deoarece ne putem gestiona strict ingredientele.

  1. Salatele care contin asa numita „blue cheese ” sunt de regula foarte bogate in calorii, grasimi saturate si sodiu. aproximativ doar 2 lingurite din aceasta branza contin peste 150 calorii si 15 g grasime. Rezultatul este ca o astfel de salata poate contine mai multa grasime decat cartofii prajiti in casa sau uneori chiar o varianta de fast food si anume cheeseburger!
  2. Salatele fara dressing NU sunt nici pe departe cea mai sanatoasa varianta. Pentru a fi cat mai delicioase se adauga zahar si sodiu ( sare).
  3. Salata cu crispy si crunchy trebuie consumata cu mare atentie deoarece acestea sunt bogate in faina prajita, astfel incat acea salata poate sa devina o bomba calorica. Ceea ce este si mai tragic este ca aceste produse prajite pot sa creasca atat riscul de boli cardiovasculare cat si de diabet zaharat tip2.
  4. Cea mai nesanatoasa salata contine crutoane si bacon care sunt foarte bogate in sodiu ( sare ).

Dar care sunt atunci variantele sanatoase?

  1. Salatele realizate in casa pot contine ulei de masline, otet balsamic sau vinegar, lamaie sau suc de limete. Se poate adauga mustar, sare intr-o cantitate mica si piper negru.
  2. Surse pentru o salata sanatoasa sunt reprezentate de piept de pui, somon si creveti. Evident mare atentie cum le gatim.
  3. Cea mai sanatoasa salata va fi bogata in legume cu frunze verzi, morcovi, broccoli etc.
  4. Putem adauga si fructe oleaginoase, seminte sau stikuri de legume si chiar si branza, dar atentie ce branza alegem deoarece unele tipuri pot contine pana la 100 calorii pe portie.

21691164_1962076434065319_1580459979_n

Partea dulce a vieții Joi, oct. 4 2018 

Zaharul este drogul de care populația globului este cea mai dependentă. Oferă un gust atat de bun încât duce la dependentă și tocmai aceasta dependentă ne poate costa uneori ani din viața și chiar viața.DE2E6001-4E82-43CA-9DD3-D67B8B1FDE61

Alimente zilnice precum cereale, legume, lactate, fructe conțin zaharuri sănătoase care oferă in urma digerarii lor o energie pe termen mai lung. Pe de alta parte multe alimente conțin zaharuri adăugate care vor creste brusc zaharul din sânge oferind o energie pe termen scurt. Prin prăbușirea acestei energii se va constata treptat o creștere in greutate și cu timpul chiar apariția anumitor afectiuni.

AHA recomanda 25 g de zahăr pe zi la femei, echivalentul a 6 lingurițe, iar la bărbat aproximativ 9 lingurițe adică 36g.C517F905-0A78-46B9-83D1-C17040BB3557

Sucurile carbogazoase sunt in general foarte bogate in zaharuri. S-a constat ca dacă consumi zilnic suc, in aproximativ 3 ani cântarul tău va arata cu 5 kg mai mult. Acest lucru favorizează apariția de boli metabolice, boli cardiovasculare, boli neurologice. Alimentele procesate, ciugulelile nesănătoase, băuturile atat alcoolice cât și nealcoolice, fructoza in special cea procesata dar și cea naturală in cantitate mare vor duce la apariția de Steatoza Hepatica non-alcoolica .

Sa nu omitem ca dulcele va ataca și smalțul dinților astfel încât are sa apăra in timp cariile dentare cu implicații asupra sănătății in general.

Știai ca somnul îți va afecta de asemenea și somnul? Vei fi mai obosit/a dacă vei consuma in exces dulce sau alimente procesate. Stările de dispoziție sunt influențate de asemenea de zaharul din alimentație. Un studiu recent a demonstrat ca cei care consuma mai mult de 66 g de zahăr pe zi își hrănesc de altfel anxietatea și depresia prin acest consum.

O surpriza reala este producerea de Guta in organism. Excesul de fructoza in special procesata și pe plan secund naturală se va descompune in organism in purine care vor duce la creșterea acidului uric in sânge cu favorizarea acestei boli metabolice.

De asemenea excesul de fructoza va duce chiar la apariția de calculi renali.

Și un lucru important este ca zaharul in exces va adauga ani la vârsta ta biologica. Se pare ca excesul de zahăr va duce la scurtarea telomerilor cromozomiali astfel încât apare chiar și un risc crescut de diabet. S-a demonstrat ca persoanele care consuma in exces sucuri sau le consuma zilnic vor adauga 4 ani in plus la viața celulara adică vor îmbătrâni mai repede. Nu degeaba se spune ca zaharul ne îmbătrânește!

In concluzie tu ești atent la cât zahăr consumi zilnic? Ești dependent suta la suta? Dorești o modificare a vieții tale? Fi atent la zahăr!8B185FE3-0561-4201-89BA-7C7AA2EE72F3

Cauze posibile de apariție a cancerului Marți, sept. 25 2018 

Cancerul reprezintă a doua cauza de deces in lume după bolile cardiovasculare. Cauzele cancerului pot fi multiple dar cele mai frecvente sunt reprezentate de determinismul genetic și in special de apariția mutațiilor genetice dar și de distrugerea ADN ului celular. Uneori cancerul poate fi cauzat și de expunerea la anumite substanțe chimice,anumite alimente și chiar de utilizarea anumitor produse plastice – consumul frecvent de caserole de plastic pentru alimente.

Iată câteva exemple de carcinogeni:

  1. Zaharul – noi studii demonstrează ca zaharul reprezintă un combustibil in dezvoltarea celulelor canceroase.
  2. Alimentele procesate – care sunt capabile sa reziste in magazin luni întregi pana in momentul in care expira pot duce la cancer in cazul in care se consuma frecvent ani de zile, datorită substanțelor pe care le conțin.
  3. Alcoolul – un consum cronic, ani in șir zilnic poate duce la dezvoltarea cancerului renal, faringian, hepatic, gastric etc.
  4. Obezitatea – este o afecțiune care poate declanșa cancer de sân, colon, rect, esofag, renal, pancreatic.

In consecință alimentatia și obiceiurile noastre cotidiene au sa facă diferența.

Programari consult medical de diabet/nutritie 0770113565

Efectele alcoolului asupra sănătății Sâmbătă, aug. 4 2018 

Știai ca sunt necesare doar 30 de secunde pentru ca alcoolul sa ajungă la creier, astfel încât va încetini activitatea cerebrala. Se va observa o alterare a stării generale de sanatate, se vor încetini reflexele și gândirea nu va mai fi limpede.

Consumul cronic de alcool afectează felul cum arată și lucrează creierul. Celulele cerebrale încep sa își modifice structura și chiar se vor atrofia. Din acest motiv va fi mult mai greu sa se realizeze o termoreglare a corpului și un control optim al coordonării.

Multe persoane precizează ca după un pahar de vin vor dormi rapid. Dar oare dorm bine? Răspunsul nici pe departe. Organismul va metaboliza alcoolul toată noaptea și din păcate nu se va atinge partea de REM a somnului, de care organismul are nevoie de refacere.

Alcoolul stimulează secreția de suc gastric, astfel încât se va observa o senzație de greață.

Alcoolul deshidratează, acționează asupra rinichilor și se va produce o cantitate mare de urina ceea ce va duce la deshidratare.

Datorită faptului ca alcoolul se metabolizează in ficat, un consum cronic va duce la așa numitul ficat gras și apoi chiar la ciroza hepatica.

Consumul cronic de alcool poate duce la scăderea imunității, din acest motiv persoanele consumatoare de alcool cronic,pot dezvolta pneumonie și tuberculoza.

Poate dezvolta osteoporoza prin scăderea calciului din oase, dar și atrofie musculară prin consum de masa musculară.

In concluzie alcoolul consumat in exces aduce doar efecte negative. Îți recomand ori sa renunți complet la el ori sa îl consumi foarte ocazional.

Detoxifierea – între mit și adevăr! Duminică, iun. 24 2018 

Exista sau nu exista detoxifierea organismului? Din punct de vedere medical a promova așa zisa „detoxifiere” prin sucuri sau diverse alte tincturi etc. reprezintă o mare „escrocherie”. Mai precis medicina nici nu promovează detoxifierea organismului prin așa ceva. Trebuie știut ca organismul nostru este atat de perfect realizat încât atunci când este perfect sănătos, elimina in mod fiziologic „deșeurile” din corp. Aceasta eliminare se realizează prin:

  1. Rinichi – vezica urinară- urina;
  2. Intestin gros – rect- fecale;
  3. Piele – transpirație;
  4. Plămâni – respiratie.

Un organ important in aceasta eliminare este reprezentat de către Ficat, la nivelul căruia substanțele sunt simplificate și pregătite pentru eliminare la nivel renal. Un ficat obosit va permite sa se ajungă in sânge toxine astfel încât acestea se vor acumula și vor face rău organismului.

Pentru a ajuta organismul nostru sa se curețe singur este important sa ne modificam stilul de viața.

  • Alimentatia corecta și sănătoasă
  • Hidratare corespunzătoare cu apa in special;
  • Mișcare zilnică;
  • Respiratie profunda și abdominala;
  • Piele sănătoasă;
  • Somn care sa acopere numărul de ore necesar și mai ales sa nu ne pierdem nopțile;
  • Psihic sănătos.

Dacă avem grija de noi și organismul nostru va da ce este mai bun astfel încât sa avem o sanatate înfloritoare.

Ma puteti urmări:

http://facebook.com/dr.oanapop/

http://instagram.com/doctor.oanapop/

Somnul – ce trebuie sa stii? Vineri, iun. 1 2018 

Când vine vorba despre un stil de viața sănătos trebuie știut ca somnul face parte obligatoriu din acesta.10FE80E8-6D13-464B-A588-34E57898B166

Somnul este la fel de important precum alimentatia și miscarea. Somnul îți ajuta organismul sa conserve multă energie deoarece atunci când dormi nu arzi așa de multe calorii precum arzi in timpul zilei.

Acest lucru înseamnă ca are loc o refacere a organismului adică a fibrei musculare, a celulelor și o refacere a țesuturilor care se întâmpla doar atunci când tu dormi și nu in alt moment.

Somnul înseamnă regenerare și înseamnă un corp mai tânăr și mai puternic.

Dar atenție eu ma refer la somnul de noapte și nu somnul din timpul zilei. Ma refer este important sa nu ne pierdem nopțile sa încercam pe cât posibil sa respectam minim 6 ore maxim 9 ore și mai ales sa respectam orele care ne ajuta la regenerare. Un somn de calitate începe la ora 10 și dureaza pana la ora 6 dimineata.

Lipsa somnului duce la secreție de cortizol acel hormon care este al stresului și care ne influentează apetitul astfel încât vom ajunge sa ne îngrășăm.

Dragii mei, un stil sănătos de viața nu înseamnă doar sa mâncam cât de cât sănătos și sa facem mișcare dar ne pierdem nopțile înseamnă un întreg – alimentație corecta, mișcare și somn.

Ma puteti urmări

@revista Zile și Nopți Oradea

Digi24 Oradea emisiunea Vocile Bihorului – 24 Ianuarie, 20 Februarie, 29 Martie și 18 Mai.

Telefon 0770113565

Pagina următoare »