Cauze posibile de apariție a cancerului Marți, sept. 25 2018 

Cancerul reprezintă a doua cauza de deces in lume după bolile cardiovasculare. Cauzele cancerului pot fi multiple dar cele mai frecvente sunt reprezentate de determinismul genetic și in special de apariția mutațiilor genetice dar și de distrugerea ADN ului celular. Uneori cancerul poate fi cauzat și de expunerea la anumite substanțe chimice,anumite alimente și chiar de utilizarea anumitor produse plastice – consumul frecvent de caserole de plastic pentru alimente.

Iată câteva exemple de carcinogeni:

  1. Zaharul – noi studii demonstrează ca zaharul reprezintă un combustibil in dezvoltarea celulelor canceroase.
  2. Alimentele procesate – care sunt capabile sa reziste in magazin luni întregi pana in momentul in care expira pot duce la cancer in cazul in care se consuma frecvent ani de zile, datorită substanțelor pe care le conțin.
  3. Alcoolul – un consum cronic, ani in șir zilnic poate duce la dezvoltarea cancerului renal, faringian, hepatic, gastric etc.
  4. Obezitatea – este o afecțiune care poate declanșa cancer de sân, colon, rect, esofag, renal, pancreatic.

In consecință alimentatia și obiceiurile noastre cotidiene au sa facă diferența.

Programari consult medical de diabet/nutritie 0770113565

Reclame

Efectele alcoolului asupra sănătății Sâmbătă, aug. 4 2018 

Știai ca sunt necesare doar 30 de secunde pentru ca alcoolul sa ajungă la creier, astfel încât va încetini activitatea cerebrala. Se va observa o alterare a stării generale de sanatate, se vor încetini reflexele și gândirea nu va mai fi limpede.

Consumul cronic de alcool afectează felul cum arată și lucrează creierul. Celulele cerebrale încep sa își modifice structura și chiar se vor atrofia. Din acest motiv va fi mult mai greu sa se realizeze o termoreglare a corpului și un control optim al coordonării.

Multe persoane precizează ca după un pahar de vin vor dormi rapid. Dar oare dorm bine? Răspunsul nici pe departe. Organismul va metaboliza alcoolul toată noaptea și din păcate nu se va atinge partea de REM a somnului, de care organismul are nevoie de refacere.

Alcoolul stimulează secreția de suc gastric, astfel încât se va observa o senzație de greață.

Alcoolul deshidratează, acționează asupra rinichilor și se va produce o cantitate mare de urina ceea ce va duce la deshidratare.

Datorită faptului ca alcoolul se metabolizează in ficat, un consum cronic va duce la așa numitul ficat gras și apoi chiar la ciroza hepatica.

Consumul cronic de alcool poate duce la scăderea imunității, din acest motiv persoanele consumatoare de alcool cronic,pot dezvolta pneumonie și tuberculoza.

Poate dezvolta osteoporoza prin scăderea calciului din oase, dar și atrofie musculară prin consum de masa musculară.

In concluzie alcoolul consumat in exces aduce doar efecte negative. Îți recomand ori sa renunți complet la el ori sa îl consumi foarte ocazional.

Detoxifierea – între mit și adevăr! Duminică, iun. 24 2018 

Exista sau nu exista detoxifierea organismului? Din punct de vedere medical a promova așa zisa „detoxifiere” prin sucuri sau diverse alte tincturi etc. reprezintă o mare „escrocherie”. Mai precis medicina nici nu promovează detoxifierea organismului prin așa ceva. Trebuie știut ca organismul nostru este atat de perfect realizat încât atunci când este perfect sănătos, elimina in mod fiziologic „deșeurile” din corp. Aceasta eliminare se realizează prin:

  1. Rinichi – vezica urinară- urina;
  2. Intestin gros – rect- fecale;
  3. Piele – transpirație;
  4. Plămâni – respiratie.

Un organ important in aceasta eliminare este reprezentat de către Ficat, la nivelul căruia substanțele sunt simplificate și pregătite pentru eliminare la nivel renal. Un ficat obosit va permite sa se ajungă in sânge toxine astfel încât acestea se vor acumula și vor face rău organismului.

Pentru a ajuta organismul nostru sa se curețe singur este important sa ne modificam stilul de viața.

  • Alimentatia corecta și sănătoasă
  • Hidratare corespunzătoare cu apa in special;
  • Mișcare zilnică;
  • Respiratie profunda și abdominala;
  • Piele sănătoasă;
  • Somn care sa acopere numărul de ore necesar și mai ales sa nu ne pierdem nopțile;
  • Psihic sănătos.

Dacă avem grija de noi și organismul nostru va da ce este mai bun astfel încât sa avem o sanatate înfloritoare.

Ma puteti urmări:

http://facebook.com/dr.oanapop/

http://instagram.com/doctor.oanapop/

Somnul – ce trebuie sa stii? Vineri, iun. 1 2018 

Când vine vorba despre un stil de viața sănătos trebuie știut ca somnul face parte obligatoriu din acesta.10FE80E8-6D13-464B-A588-34E57898B166

Somnul este la fel de important precum alimentatia și miscarea. Somnul îți ajuta organismul sa conserve multă energie deoarece atunci când dormi nu arzi așa de multe calorii precum arzi in timpul zilei.

Acest lucru înseamnă ca are loc o refacere a organismului adică a fibrei musculare, a celulelor și o refacere a țesuturilor care se întâmpla doar atunci când tu dormi și nu in alt moment.

Somnul înseamnă regenerare și înseamnă un corp mai tânăr și mai puternic.

Dar atenție eu ma refer la somnul de noapte și nu somnul din timpul zilei. Ma refer este important sa nu ne pierdem nopțile sa încercam pe cât posibil sa respectam minim 6 ore maxim 9 ore și mai ales sa respectam orele care ne ajuta la regenerare. Un somn de calitate începe la ora 10 și dureaza pana la ora 6 dimineata.

Lipsa somnului duce la secreție de cortizol acel hormon care este al stresului și care ne influentează apetitul astfel încât vom ajunge sa ne îngrășăm.

Dragii mei, un stil sănătos de viața nu înseamnă doar sa mâncam cât de cât sănătos și sa facem mișcare dar ne pierdem nopțile înseamnă un întreg – alimentație corecta, mișcare și somn.

Ma puteti urmări

@revista Zile și Nopți Oradea

Digi24 Oradea emisiunea Vocile Bihorului – 24 Ianuarie, 20 Februarie, 29 Martie și 18 Mai.

Telefon 0770113565

Profilaxia hipertensiunii arteriale Duminică, mai 27 2018 

Hipertensiunea arterială este o afecțiune cronica care netratată poate duce la boli cardiovasculare, atac vascular cerebral astfel încât sa pună in pericol viața!3EB1FDFD-B158-43E4-BDA7-490B16B2CF21

Din fericire dacă suntem atenți la stilul nostru de viața putem sa prevenim hipertensiunea arterială.

Este recomandat sa consumam multe fructe și legume deoarece fibrele care se găsesc in acestea se pare ca ajuta la menținerea sub control a tensiunii crescute.

Este important sa se reducă consumul de sare deoarece se știe ca sodiul din sare creste presiunea sangvina.

Se pare ca resveratrolul care se găsește in strugurii negrii ajuta la vasodilatație astfel încât se reduce tensiunea arterială.

Omega 3 ajuta de asemenea la menținerea unei tensiuni optime astfel încât se recomanda consum de peste gras gen somon, macrou, păstrăv etc.

Evitati pe cât posibil consumul de alcool și fumatul iar dacă aveți kilograme in plus este recomandat sa slăbiți.21269477_1955265674746395_199137261_n

Pro si contra Probiotice Luni, ian. 8 2018 

Ce sunt probioticele? Sunt bacterii bune pe care le gasim in unele alimente si suplimente alimentare. Sunt importante pentru functionarea corecta a intestinului. Ajuta la scaderea numarului de bacterii nocive din intestin care pot provoca diverse afectiuni si inflamatie. Au fost realizate numeroase studii pentru a se observa cand sunt folositoare pentru organism si astfel cand ar trebui sa fie utilizate si mai ales sub ce forma.asian-cooking-class-manchester

Probioticele se recomanda in diverse afectiuni, dar in special la persoanele care sufera de urmatoarele afectiuni:

  • Diaree – probioticele ajuta in cazul in care o persoana sufera de diaree infectioasa si mai ales in cazul copiilor.
  • Boala intestinala inflamatorie – aici este incadrata si Boala Crohn si Colita Ulcerativa. Unele probiotice pot tine in remisie colita ulcerativa si ajuta la tinerea in platou a bolii Crohn.
  • Sindromul de intestin iritabil – probioticele ajuta la ameliorarea simptomatologiei care include durerea abdominala, flatulenta, diareea si constipatia.

Unele studii arata ca este posibil ca probioticele sa ajute si la:

  • preventia/tratarea infectiilor urinare
  • intoleranta la lactoza
  • afectiuni deramtologice
  • alergii etc

Desi sunt bune pentru organism uneori pot da reactii alergice. Pot cauza probleme la nivel gastric, in special in primele zile. Simptomele care pot sa survina pot fi flatulenta, diaree sau /si meteorism abdominal. Aceste simptome pot trece in momentul in care organismul se obisnuieste cu ele.

Notificare:

Toate informatiile din acest articol sunt de ordin informativ. Nu inlocuiesc consultul medical si prescriptia medicala. A nu se utiliza fara aviz medical in prealabil.

Ce tip de miscare alegem? Luni, dec. 25 2017 

Mai avem cateva zile pana intram intr-un an nou si sunt sigura ca TU ti-ai propus ca de la anul sa faci miscare, asa ca hai sa iti dau cateva recomandari.micDSC_3176

Ce fel de miscare este cea care poti sa o realiezi?

  1. Aerobic – se stie ca imbunatateste atat functia cardiovasculara cat si cea respiratorie.
  2. Fitness – masa musculara este importanta si devine cu atat mai importanta cu cat in aintam in varsta.

Care este cea mai buna pentru tine?

De cele mai multe ori se recomanda a se realiza un mix intre miscare cardio, gen aerobic si cea cu greutati, gen fitness.

Activitatea cardio ajuta la controlul greutatii corporale si reduce riscul de boli metabolice, cardiovasculare si diabet zaharat.

Exercitiile cu greutati gen fitness sunt importante pentru a pune in miscare metabolismul prin cresterea de masa musculara.

Trebuie sa incepi oricare tip de miscare sub indrumarea unui specialist mai ales ca poti face exercitii gresit astfel incat sa apara diverse afectari la nivel muscular sau articular sau uneori unele tipuri de miscare iti sunt pur si simplu contraindicate daca suferi de anumite afectiuni sistemice.21269477_1955265674746395_199137261_n

Iti doresc Sarbatori Fericite si multa sanatate, deoarece este mai buna decat toate!

PLANUL ALIMENTAR ÎN DIABET ZAHARAT TIP I – PARTEA II – Miercuri, nov. 29 2017 

După cum spuneam în postarea precedenta, diabetul zaharat tip 1 este o boală autoimună în care celulelele B Langerhans nu mai sunt capabile să secrete insulina, astfel încât decesul poate surveni în decurs de 24 de ore în lipsa acesteia.poza diabet

Carbohidrații sunt clasificați în complexi și simpli. Cei complexi sunt cei care ajută la un profil glicemic stabil fiind bogați în fibre, vitamine, minerale, proteine și grăsimi.

Carbohidrații simpli sunt ușor de recunoscut datorită faptului că au în general o culoare “albă” de exemplu, zahărul, pastele, pîinea albă, făina albă, produsele de patiserie atât cele dulci cât și cele sărate, cartofii albi. Acești carbohidrați au un indice glicemic crescut ceea ce va duce la o creștere bruscă a glicemiei. În cazul în care dorești să îți ții sub control glicemia este foarte important să consumi cât mai des carbohidrați complexi.

Grăsimile adăugate în planul alimentar al pacientului cu diabet zaharat tip 1 nu au un efect de creștere a glicemiei, dar ajută în schimb la o absorbție mai lentă a carbohidraților. Totuși grăsimile în special cele nesaturate nu sunt sănătoase pentru organism în cantitate mare datorită riscului de producere a aterosclerozei respectiv apariției bolilor cardiovasculare, din acest motiv se recomandă mai degrabă un consum de grăsimi sănătoase gen ulei de măsline, fructe oleaginoase, semințe și avocado. Grăsimea asigură o senzație de sațietate.

Proteinele asigură și ele energie în special atunci când nu există carbohidrați în alimentație – ceea ce atenție nu se recomandă – și au un efect relativ minor asupra glicemiei. Proteinele au rol în refacerea structurilor celulare, țesuturilor și organelor.

În cazul diabetului cele mai sănătoase proteine sunt evident cele vegetale care nu adaugă în organism grăsime, gen leguminoasele, fructele oleaginoase și soia. Surse animale de proteine sunt peștele, fructele de mare, carnea de pasăre, lactatele și ouăle.

Diabetul zaharat este o boală cronică care poate evolua din nefericire spre complicații atunci când pacientul nu conștientizează importanța unei alimentații sănătoase acompaniate obligatoriu de tratamentul cu insulină.

Cu diabet se poate trăi o viață normală și sănătoasă atunci când există o echipă bună între medicul curant și pacient.

Alege să fii SĂNĂTOS!

PLANUL ALIMENTAR ÎN DIABET ZAHARAT TIP I – PARTEA I Duminică, nov. 26 2017 

Diabetul zaharat tip I reprezintă o boală autoimună în care pancreasul nu mai este capabil să secrete insulina. Tratamentul este strict insulină, în lipsa acesteia decesul poate surveni în 24 h, iar complicațiile care pot să apară în ani atunci când tratamentul nu este cel corect, pot afecta rinichii, nervii (sistemul nervos) și ochii, dar în același timp poate să apară și o afectare cardiovasculară.insulina 1

Pacientul cu diabet zaharat tip 1 trebuie să fie atent la indicele glicemic al alimentelor, deoarece acesta este cel care influențează în general glicemia. Alimentele cu un indice glicemic scăzut cresc ușor glicemia și astfel acestea reprezintă varianta mult mai sănătoasă și corectă pentru diabet.

Organizarea meselor este foarte importantă. Alimentația întotdeauna trebuie să fie în simbioză cu terapia insulinică. În cazul în care se administrează o doză de insulină, dar pacientul nu mănâncă, sau mănâncă mult prea puțin în concordanță cu doza, poate să apară hipoglicemia.

Pacientul cu diabet tip 1 trebuie să consume carbohidrați complexi precum orez integral, cereale integrale, quinoa, fructe, legume și leguminoase.

Trebuie să evite sucurile sub orice formă, atât cele dietetice cât și cele normale). Carbohidrații simpli gen alimente procesate și rafinate – pîine albă, patiserie, prăjiturele, chipsuri – dar și grăsimi nesănătoase care pot duce la apariția sindromului metabolic trebuie categoric evitate.

Proteinele care se recomandă sunt fie cele vegetale – leguminoase – sau animale – ouă, fructe de mare, pește, carne slabă -.

Se recomandă neaparat adăugarea în alimentație a fibrelor care ajută la menținerea unui profil glicemic în platou.

În cazul în care un pacient cu diabet dorește să aibă o sursă de inspirație pentru alimentație se recomandă dieta mediteraneană care include legume, fructe, carne, lactate, fructe oleaginoase, ulei de măsline.

În planul dietetic al pacientului este foarte importantă balanța nutrițională care trebuie să conțină carbohidrați, proteine, grăsimi și fibre.

Carbohidrații reprezintă principala sursă de energie a organismului și sunt cei care cresc de regulă glicemia, astfel încât pacientul trebuie neaparat să fie atent la cantitatea inclusă în alimentație. Carbohidrații se împart de regulă în carbohidrați simpli și complexi.

Carbohidrații complexi sunt acei carbohidrați bogați în fibre, vitamine dar și în doze mici de proteine și grăsimi.  Toți acești nutrienți încetinesc absorbția glucozei în sânge astfel încât apare o stabilitate a glicemiei. Exemple de carbohidrați complexi sunt orezul integral,cerealele integrale, legumele și leguminoasele, fructele.

MITURI LEGATE DE DIETA DIABETICULUI Luni, nov. 20 2017 

Când vine vorba de diabet multă lume are niște concepții total greșite legate de dieta pacientului cu diabet.Probabil și tu ai auzit de multe ori că zahărul cauzează diabet sau ai impresia că pacientul cu diabet este condamnat să nu mai mănâce nimic din ceea ce îi place ci doar mâncare fadă și fără gust.poza diabet

Mitul conform căruia zaharul cauzează diabetul rămâne doar un mit. Zahărul duce la o creștere a glicemiei ceea ce duce la o secreție crescută de insulină astfel că în timp poate apare insulinorezistența, care poate duce cu adevărat la un diabet zaharat tip 2.Un alt mit este că diabetul este cauzat de stres. Nu o dată pacienții și nu numai au afirmat că diabetul de care suferă a avut drept cauză stresul. Atenție, diabetul zaharat nu are drept cauză stresul. Stresul reprezintă un factor declanșator al diabetului dar niciodată o cauză directă de apariție a diabetului.

Mulți consideră că alimentația pacientului cu diabet este supusă multor reguli. Nimic mai fals. Cea mai sănătoasă alimentație este după mine și nu numai cea a pacientului cu diabet, atunci când este respectată. De regulă organizarea meselor trebuie să fie la ore fixe care țin cont și de tratamentul cu insulină atunci când acesta există, și mai ales trebuie să fie o alimentație sănătoasă astfel încât să nu apară hipo sau hiperglicemia. Alimentele alese trebuie să aibă un indice glicemic mediu spre mic astfel încât să nu apară acele șocuri glicemice care pot duce la insulinorezistență.Symptômes du diabète.png

O alta concepție eronată este că pacientul cu diabet ar trebui poate să nu aibă în alimentație carbohidrați deoarece aceștia nu sunt sănătoși. Atenție, carbohidrații reprezintă principala sursă de glucoză a corpului, glucoză fără de care organismul nu funcționează corespunzător și astfel pot apărea probleme de sănătate gen depresia pe fond alimentar. Pacientul cu diabet trebuie să fie atent la cantitatea și calitatea de carbohidrați ingerați, recomandați de către medicul diabetolog-nutriționist ( atenție dieta pacientului cu diabet TREBUIE  realizată și ajustată doar de către medicul cu specializare în Diabet, Nutriție și Boli Metabolice și nu de către persoane fără această specializare sau neavizate medical) și mai ales să nu consume carbohidrați simpli și cu indice glicemic mare care pot duce la o creștere marcantă a glicemiei.

Unii pacienți au drept principiu consumul redus sau deloc al carbohidraților în schimb cresc cantitatea de proteine din alimentație sau chiar consumă o dietă bazată pe proteine animale în cantitate mare ceea ce poate duce la un exces de grăsimi saturate, astfel încât va apărea o creștere a colesterolului total și nu numai, iar în timp pot apărea afecțiuni renale sau cardiovasculare.

O problemă majoră cu care se confruntă medicul diabetolog-nutriționist este că pacientul cu diabet crede că o dată cu introducerea tratamentului de diabet, fie terapie orală, fie insulinică nu mai trebuie să acorde deloc atenție dietei deoarece tratamentul este suficient. Nimic mai fals! Atenție, standardul de aur în gestionarea corectă a glicemiilor și în ținerea sub control a bolii o reprezintă combinația perfectă între dietă și tratament.

În concluzie, dieta în diabet este o dietă sănătoasă, care respectă combinația între macronutrienți și micronutrienți, este o alimentație diversificată, variată, colorată, cu gust și sănătoasă.

Pagina următoare »